احساس یا حالت به عنوان متغیری شناخته شده که روی تعداد عملیات مشمول در خرید بدون برنامه تأثیر گذار می باشد. احساس مثبت و منفی به عنوان 2 بعد قابل تشخیص اند بنابراین در این تحقیق به احساس مثبت و منفی توجه می کند.

یافته های آزمایشگاهی نشان می دهد که احساس مثبت موجب می گردد به خودشان بیشتر خوبی کنند تا آزادی عمل بیشتری را احساس کنند و در راستای حفظ این احساس مثبت رفتار مناسبی از خود نشان دهند. پاسخگویان احساس کردند که در حالات مثبت از احساس وصف ناپذیری برخوردارند، رضایت بیشتری نسبت به خود احساس می کنند و سطوح انرژی شان بیشتر می شود. تأثیرات احساس منفی بر روی رفتار ناشناخته مانده است برخب اوقات تأثیراتی مشابه با تأثیرات ناشی از حالات مثبت دارند در حالیکه برخی اوقات تأثیرات عکس دارند (Watson et al., 1988).

گاردنر و روک (1988Gardner and Rook,)  دریافتند که 85 درصد از بررسی های ناشی از یک احساس مثبت بیش از یک احساس منفی روی خرید بدون برنامه تأثیر می گذارند پاسخگویان احساس کردند که آن ها در یک احساس مثبت از حال وصف ناپذیری برخوردارند.

وینبرگ و گاتوالد (Weinberg and Gottwald, 1982) در یک تحقیق مشاهداتی، دریافتند که خریداران بدون برنامه احساسات قوی تری از سرگرمی، شادمانی و اشتیاق نشان می دهند. در حالی که دانووان و روسیتر (Donavan and Rossiter, 1994) چنین دریافتند که احساس مطبوع در ارتباط با احتمال صرف زیاد زمان در محیط خرید می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.