تبلیغات و ترفیعات

  • بسیاری از تبلیغات در ایران روی خود محصول تمرکز دارند و توصیه می شود که قابلیت بازیافت محصول، استفاده از فن آوری های تولید سبز و در نظر گیری رفاه مصرف کننده به عنوان تمایز در دستور کار قرار گیرد با آن پیش زمینه ذهنی که مصرف کننده ایرانی امروزه به این عناصر بسیار اهمیت می دهد.
  • ترفیعات ما باید بگونه ای باشد که مصرف کننده کالای قابل بازیافت را در سطل زباله نیندازد، چیزی که در بسیاری از شهرهای ایران دیده می شود و این کار را برای دولت بسیار سخت می کند که مواد قابل بازیافت را از مواد دور ریختنی متمایز کند. توصیه می شود که در بسیاری از شهرها در هر محل مکان هایی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود که در صورتی که محصولات قابل بازیافت خود را به آنجا تحویل دادند، مثلا محصولی به رایگان در اختیار آنها قرار گیرد. و یا بسیاری از شرکت ها و صنایع می توانند خودشان مکان هایی را در سطح شهرها تعبیه کنند که اگر مصرف کننده به آنها مراجعه کرد و بسته قابل بازیافت محصول را به آنها پس از مصرف ارائه کرد، محصول همان کارخانه به رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

فروش شخصی

  • از آنجا که در بسیاری از صنایع بحث فروش بیشتر به صورت فروش شخصی می باشد و یا محصولاتی که در نمایشگاهها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد به صورت فروش شخصی می باشد لذا توصیه می گردد که بحث تولید سبز و فن آوری های پاک بیشتر در معرض دید مخاطبان ومصرف کنندگان قرار گیرد.

خدمات

  • در خدمات بسیاری از شرکت های ایرانی می توانند از 8p موجود روی شواهد فیزیکی، فرایند و مردم تمرکز بیشتری نمایند و خدمات خود را خدماتی دوستانه، صمیمی و سازگار با محیط زیست و زندگی ایرانی قلمداد کنند. فرایند ارائه خدمت باید بر مبنای TQM و شش سیگما که هدف غایی و نهایی آن تامین خواسته ها و نیازهای مصرف کننده باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست برسد.

جایگاه سازی

  • جایگاه سازی که پس از تقسیم بندی و هدف گذاری دنبال می شود، معمولا در ایران با پیش مقدمه تبلیغات صورت می گیرد. پس از راهکارهای تبلیغاتی که در بالا ذکر شد بهتر است بسیاری از محصولات علی الخصوص محصولات مصرفی با در گیری ذهنی پایین در هنگام جایگاه سازی یکی از اهداف اصلی خود را توجه به سلامت مصرف کننده و محیط زیست بگذارند و حتی در فلسفه ، ماموریت سازمانی شرکت و در سطح استراتژی شرکت نیز گنجانده شوند و توجه به ان یکی از ضروریات اصلی برای بخش ها و صنایع ایرانی باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.